SchildpadU verlaat Ano Pedina, bij de T-splitsing houdt u rechts aan, en daarna weer rechts. Bij de volgende spliting gaat u links, richting Kato Pedina (rechts leidt de weg naar Elaphotopos). De weg vervolgen tot aan een “grote” T-splitsing (de borden verwijzen o.a. naar de dorpen Aristi, Megalo Papingo, Vikos, Konitsa), waar u rechtsaf gaat. Dit is een behoorlijk nieuwe asfaltweg welke u dient te volgen totdat u uitkomt op weer een
T-splitsing.

Hier gaat u linksaf, richting Aristi (rechts gaat de weg naar het dorpje Vikos). Aangekomen in Aristi (je komt uit op een soort van plateia = pleintje) houdt u links aan (rechts gaat u naar de dorpen Megalo Papingo en Micro Papingo). Even buiten het dorp Aristi krijgt u een mogelijkheid om rechtsaf te slaan richting Konitsa (Let op! U dient de 2e afslag te nemen). Deze weg vervolgen tot u zicht krijgt op een restaurant en een klimmuur van “No Limits”.

Hier kunt u kiezen voor 2 verschillende wegen:

Rechtsaf gaat u via een zandweg naar de brug. Deze pad kan nog wel eens moeilijk te rijden zijn, dat ligt een beetje aan het weer van de afgelopen tijd.
Links via de verharde weg. U komt uit op de doorgaande weg van Ioannina naar Konitsa, waar u rechtsaf slaat (richting Konitsa). Wanneer u over de rivier bent neemt u de afslag rechts (in een grote bocht), daarna eerste weg links, en doorrijden tot aan de brug.
uitzicht vanaf de boogbrug bij Kleidonia

U kunt hier een mooie wandeling maken langs de Voïdomatis rivier. Als u dit pad helemaal afloopt (zo’n 1,5 uur) dan komt u uiteindelijk uit bij de brug tussen Aristi en Papingo. Dit is een  schaduwrijke wandeling, met mooie plekjes om te genieten van de prachtige natuur en rust.