U verlaat Ano Pedina, houdt bij de T-splitsing links aan. Bij de volgende splitsing gaat u rechtdoor, en dan volgt er nog een splitsing en hier houdt u rechts aan, dit is de weg richting Ioannina. Deze weg blijft u volgen tot een volgende (grote) splitsing. Hier gaat u linksaf. De borden geven aan dat dit de weg is richting Koukouli, Kipi, Scamneli, Tsepelovo, Vradeto en nog vele andere plaatsen. Deze mooie weg voert langs twee boogbruggen, die veel voorkomen in de Zagoria streek. U nadert opnieuw een splitsing:

Rechtsaf is de weg naar Koukouli en Kipi. Richting Kipi komt u langs de beroemde driebogenbrug. Op het dorpsplein van Koukouli kunt u eventueel uw lunch nittigen, en een wandeling door het dorps is ook de moeite waard.

Linksaf leidt de weg richting Tsepelovo/Kapesovo. In het dorpje Kapesovo is een mooi winkeltje te bezoeken, waarin een waterput te vinden is. De eigenaresse verkoopt er eigengemaakte producten van deze streek: Jam, likeur, wijn etc. Zeker de moeite waard om er een kijkje te gaan nemen.

Rijdend voorbij Kapesovo ziet u na ongeveer 100 meter, een bord “Scala Vradeto” en als u dan goed kijkt ziet u tegen de rots een pad lopen. Dit is een mooie wandeling naar het dorp Vradeto, het hoogst gelegen dorp van deze streek (zie wandeling vanuit Koukouli naar Beloï).

Vervolgens krijgt u weer een splitsing, hier gaat u linksaf richting Vradeto. De weg alsmaar volgen, tot voorbij het dorp. Daar kunt u de auto parkeren.
Zagoria-dorp
Hier staat de wandelroute al aangegeven, met gele bordjes (Z2). Het eerste stuk van de wandeling is over een gravelpad en later gaat deze over in een stenen pad, waar met rode stippen de route is aangegeven. Na ongeveer 45 minuten komt u bij het prachtige uitzichtpunt Beloï, waar u een schitterend uitzicht heeft op de Vikos-kloof en bij helder weer is het dorpje Vikos (aan het einde van de kloof) te zien. De route is goed om te wandelen, maar denk er aan dat u niet in de schaduw kunt wandelen.